• Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2017/2018

• Uczniowie Szkoły Podstawowej w Dobrym Lesie pożegnali rok szkolny 2017/2018 uroczystą galą na sali gimnastycznej. Swoją obecnością zaszczycił nas Wójt Gminy Zbójna p. Zenon Białobrzeski, który wręczał nagrody dla najlepszych wychowanków. Podziękowania z rąk pana Dyrektora oraz Pana Wójta odebrali również rodzice, nie tylko najlepszych uczniów ale również Ci, którzy aktywnie włączali się w życie szkoły.

W ten beztroski wakacyjny czas, życzymy wszystkim naszym wychowankom bezpiecznych, pełnych przygód wakacji – Abyśmy po letnim wypoczynku spotkali się we wrześniu, pełni  werwy do dalszej pracy i nauki.

Opracował M. Wiśniewski

• Wycieczka na Mazury

• W dniu 05.06.2018r, zorganizowaliśmy jednodniową wycieczkę do Mikołajek. Z  odpowiednią pogodą i bez przeszkód zrealizowaliśmy zaplanowany harmonogram wycieczki. Zaczęliśmy od wodnych szaleństw w Aquaparku „Tropicana” w hotelu Gołębiewskim. Naszych uczniów zaskoczyła ogromna ilość atrakcji, więc za ich namową przedłużyliśmy pobyt w tak wspaniałym kompleksie. Po spaleniu ogromnych ilości kalorii na wielu rodzajach basenów i zjeżdżalni udaliśmy się na smaczny obiad do restauracji  „Tawerna” w Rucianem-Nidzie. Następnie przyszedł czas na rejs Żeglugą po jeziorze Nidzkim. Na miejscu udało nam się wynegocjować statek tylko dla naszej grupy. Na koniec wycieczki udaliśmy się do „Muzeum Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego” w Praniu, gdzie dowiedzieliśmy się bardzo dużo o życiu i twórczości poety.

Do szkolnej kroniki, wpisujemy kolejny wyjazd, pełen ciekawych atrakcji i pięknych krajobrazów, który mamy zamiar powtórzyć w przyszłym roku szkolnym.

Opracował M.Wiśniewski

• Wyjazd do Teatru im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku

• Wtorek, 29 maja br., nasi uczniowie z klasy VI  spędzili na obejrzeniu sztuki teatralnej w prawdziwym teatrze. Było to możliwe dzięki staraniom Pana Mieczysława Bagińskiego- radnego sejmiku wojewódzkiego, który zapewnił naszym uczniom udział   w próbie generalnej sztuki „W pustyni i w puszczy” oraz Wójta Gminy Zbójna- Pana Zenona Białobrzeskiego, który zapewnił transport do Białegostoku.

Sztuka pt. „W pustyni i w puszczy” to nowatorskie, oryginalne wystawienie na scenie popularnej powieści Henryka Sienkiewicza o tym samym tytule, która jest znana starszym uczniom jako lektura. Przedstawienie nie jest wiernym odtworzeniem treści utworu polskiego pisarza, ale zachętą do jego dogłębnego i rzetelnego przeczytania. Przekaz sztuki jest jednoznaczny: ogólnikowa znajomość tekstu (np. na podstawie streszczeń, opracowań) może doprowadzić do niezrozumienia utworu i rażących błędów w jego interpretacji.

Czytajmy zatem lektury w całości i uważnie, bo tylko w ten sposób możemy właściwie je poznać, zinterpretować i rozwinąć się duchowo, a przy okazji nabyć dobre oceny z języka polskiego.